Sankabos komplektai

Koncerno ZF, gaminančio OE kokybės sankabos komplektus SACHS, informacija
DIDĖJANT AUTOMOBILIŲ GALINGUMUI – PAPILDOMAS DĖMESYS SANKABOMS. Sankaba – tai komponentas, įdiegtas tarp variklio ir transmisijos,kuris tobulėjant technologijoms, patiria vis didesnes apkrovas. Visa tai – didesnės galios, didesnio sukimo momento ir didesnės masės rezultatas. Šiuo metu vyrauja dyzelinių variklių su didesniu sukimo momentu plėtros tendencija, o tai sankabai kelia dar daugiau reikalavimų. Atsiradus net menkiausioms problemoms, pavyzdžiui, pablogėjus sankabos sukibimo savybėms, ZF ekspertai rekomenduoja kuo skubiau apsilankyti servise. Per pastaruosius 10 metų vidutinė Vokietijoje naujai registruotų automobilių variklių galia vidutiniškai padidėjo nuo 90 iki 103 kW. Dyzelinių variklių sukimo momentai taip pat didėjo. Šiuo metu 400 Nm sukimo momentas jau nelaikomas išimtimi. Per tą laiką automobilio masė vidutiniškai padidėjo 50 kg. Dėl šių reiškinių reikalavimai sankaboms, kurių pagrindinis uždavinys yra perduoti variklio varančiąją jėgą transmisijai, tapo dar didesni.
SANKABOS GEDIMAI. Yra daug veiksnių, lemiančių sankabos gedimą. Sankabos gedimai yra pakankamai dažna problema. Įvairūs sutrikimai iš pradžių gali pasirodyti nereikšmingi (pvz., praslydimas sukibimo metu), tačiau vėliau vis tiek gali prireikti brangiai kainuojančio remonto. Sankabai patiriant apkrovą, pavyzdžiui, tempiant didelės masės automobilį, ji tampa itin pažeidžiama. Dėl apkrovos atsiradus trinčiai tarp disko ir diskatoriaus (smagračio), įvairiose vietose gali atsirasti izoliuotų įkaitusių taškų. Šie aukštos temperatūros taškai didina įvairių trinties paviršių, esančių ant spaudimo plokštės ir smagračio, įtrūkimų riziką, taip pat gali sukelti sankabos disko antdėklų pažeidimus. Šie karštieji taškai gali sukelti ir dvigubos masės smagračio (DMF) gedimus. Nuolat veikiant karščiui, specialus DMF lubrikantas gali sukietėti – tuomet dvigubos masės smagratį būtina pakeisti. Kita dažna sutrikimų priežastis – tai tepaluoti antdėklai, kurių šaltinis – per alkūninio ar transmisijos veleno tarpinę pratekantys tepalai. Tiek ant transmisijos pirminio veleno, tiek ant pagalbinio guolio tepalo negali būti per daug, taip pat neturi būti nuotėkio ir hidraulinėje sistemoje – šios priežastys taip pat dažnai sukelia antdėklų nešvarumus, dėl kurių pakinta trinties, vykstančios tarp disko ir diskatoriaus, charakteristikos. Tokiu atveju tampa itin svarbu kuo greičiau rasti gedimo šaltinį ir kuo skubiau jį pašalinti. Net ir nedideli tepalo pėdsakai itin kenkia sankabos darbui. Keičiant sankabą - itin svarbu atidžiai patikrinti gretimus komponentus: tai padės išvengti sudėtingo remonto ateityje ir leis sumažinti išlaidas. Transporto priemonėse su hidraulinėmis sankabomis gedimus gali sukelti ir į sistemą patekęs oras. Net ir nusidėvėję variklio guoliai ar netinkamas sureguliavimas gali pabloginti sankabos savybes. Jeigu gedimo priežasties panašiose vietose nustatyti nepavyksta, būtina nuimti transmisiją ir ardyti sankabą.
ZF EKSPERTŲ PATARIMAI. ZF Serviso ekspertai pasidalino patarimais, leidžiančiais išvengti sankabos gedimų:
1. Absoliuti švara – itin svarbus aspektas. Tepaluotomis rankomis palietus antdėklą, sankabos veikimo savybės gali pablogėti.
2. Siekiant išvengti stebulės krumplių pažeidimų, sujungiant sankabos disko ir transmisijos stebules, jėga nenaudojama.
3. Varžtai veržiami laikantis specialių reikalavimų: naudojamas „žvaigždės“ principas, veržiama naudojant nurodytą sukimo momentą.
4. Sankabos disko patikrinimas prieš montavimą. Sankabos diskas patiria didžiausią apkrovą, nes sankabos darbo metu vyksta mechaninė trintis. Todėl sankabos diskas turi būti itin atsparus dilimui ir aukštai darbo temperatūrai. „ZF Aftermarket“ įmonės SACHS sankabos diskai gaminami pagal aukščiausius originalios įrangos (OE) gamybos standartus ir tikrinami, ar neturi pernelyg didelio laisvumo. Vis dėlto prieš montavimą būtina kruopščiai patikrinti pakuotės ir joje esančios dalies būklę, nes ji galėjo būti sugadinta transportavimo metu arba dėl netinkamo sandėliavimo. Jeigu abejojate dėl dalies būklės, įsitikinkite, kad disko šoninis nuokrypis neviršija ribinės vertės - 0,5 mm. Tai galima koreguoti naudojant reguliavimo šakutę. Reikalingas rankinis įrankis įeina į SACHS šoninio nuokrypio testerio komplektą, todėl patikrinimas atliekamas greitai ir lengvai.
5. Atkreipkite dėmesį į montavimo padėtį ir kruopščiai išcentruokite sankabos diską. Įsitikinkite, kad sankabos diskas sumontuotas tinkamoje padėtyje. Jei jis sumontuotas netinkamai arba neteisinga puse, gali būti sugadintas ne tik diskas, bet ir jo spraustelis, atleidimo svirtis, net ir pavarų dėžė. Montavimo pusės žymėjimą paprastai galima rasti ant sankabos disko korpuso. Jei nepavyksta rasti jokių nurodymų, prieš montavimą verta palyginti naują dalį su sena.
Naujas sankabos diskas turi būti kruopščiai išcentruotas. Leistinas nuokrypis yra tik kelios šimtosios milimetro tarp sankabos veleno ir stebulės spraustelio. Net nedideli netikslumai montuojant dalį ties įvesties sankabos velenu gali trukdyti vėlesniam elemento judėjimui atjungiant sankabą. Stebulės spraustelis turi laisvai slysti ant pavaros veleno.
6. ZF specialistai rekomenduoja tepti stebulės spraustelį didelio našumo tepalu SACHS. Jo klampi konsistencija ir atsparumas temperatūrai užtikrina tinkamą tepimą. Siekiant išvengti sankabos slankiojimo po sankabos atjungimo, tepalo perteklių būtina pašalinti, kad sankabos antdėklai būtų visiškai švarūs. Naudojant per daug tepalo, išcentrinės jėgos jį gali paskleisti ant antdėklų – taip gali atsirasti veikimo sutrikimų.
7. ZF serviso ekspertai rekomenduoja atidžiai apžiūrėti išmynimo sistemą ir, esant poreikiui, pakeisti nusidėvėjusias dalis. Jeigu transporto priemonėje yra darbinis cilindras (CSC), jį būtina pakeisti. Sankabos keitimo metu greta esantys komponentai ir aplink esanti erdvė taip pat patikrinami. Kuomet komponentai nusidėvėję, juos būtina pakeisti – ateityje bus galima išvengti papildomo remonto.
ORIGINALIOS ĮRANGOS KOKYBĖS SANKABOS KOMPLEKTAI. ZF gamina sankabas, dvigubos masės smagračius, sankabos aktyvavimo sistemas su gerai žinomu prekiniu ženklu SACHS. Taip pat siūlo ir sankabos komplektus (rinkinius) su visais atitinkamais komponentais, reikalingais remontui. Siekiant maksimalios saugos ir efektyvumo, ZF kompanija rekomenduoja naudoti aukščiausios kokybės originalios įrangos gamintojų (OEM) produktus atliekant saugai svarbių elementų priežiūrą ir remontą. Išbandyti ekstremaliomis sąlygomis tiek laboratorijoje, tiek kelyje, SACHS sankabos diskai gaminami naudojant aukštos kokybės medžiagas, o jų komplekte esančios dalys užtikrina greitą ir paprastą keitimą. Jie tinka visiems remonto darbams, nes juose yra visi montavimui reikalingi elementai, t.y. dviejų masių smagračiai (DMF) ar diskatoriai (prispaudimo plokštės). Be to, ZF suteikia savo partneriams išsamią techninę informaciją ir siūlo praktinio mokymo programą. Norėdami gauti daugiau informacijos, aplankykite ZF tinklapį.
Prancūzų firmos VALEO dviejų masių smagračio apžvalga
Valeo – tai pasaulinis originalių komponentų tiekėjas, bendradarbiaujantis tiek su Azijos, tiek su Europos ir JAV automobilių gamintojais. Europoje Valeo komponentus dažnai naudoja Prancūzijos, Italijos gamintojai, tačiau didžiausias pirkėjas – tai Vokietijos automobilių pramonė. Viena greičiausiai augančių produktų grupių (tiek originalios įrangos, tiek atsarginių dalių rinkoje) – tai sankabos bei su jomis susiję komponentai (dvigubos masės smagračiai ir hidraulika).

Dviejų masių smagračio DMF (angl. Dual Mass Flywheel ) technologija vystoma jau daugiau kaip 30 metų. Šis sudėtingas mechanizmas atlieka smagračio ir sukamųjų virpesių slopintuvo funkcijas. Ši technologija išpopuliarėjo pradėjus augti dyzelinių variklių skaičiui. Naujų išmetamo CO2 ribojimo normų taikymas privertė gamintojus į naujus modelius montuoti mažesnius variklius ir juose mažinti cilindrų skaičių. Ši tendencija dar vadinama mažinimo procesu. Naujiesiems varikliams būdinga didesnė alkūninio veleno vibracija ir didesnis sukimo momentas. Dėl to kinematinėje grandinėje reikia montuoti vis daugiau modernių komponentų, galinčių slopinti iš variklio sklindančius sukamuosius virpesius ir apsaugoti pavarų dėžę. Bendrovė „Valeo“ yra stambi naujosios kartos jėgos pavarose diegiamų sistemų tiekėja. Viena iš produkcijos krypčių – įvairių konstrukcijų dviejų masių smagračiai. Neseniai pristatyta pažangiausia technologija, kurios pagrindas – sumanymas pakeisti dažniausiai naudojamas senąsias lankines spyruokles į „Valeo“ išradimą „Blade“.
Klasikinę DMF konstrukciją sudaro dvi nepriklausomos masės (inercijos). Mechanizmas sukonstruotas taip, kad variklio ir transmisijos inercija būtų atskirta ir jėgos pavaros rezonansinis dažnis būtų mažesnis už variklio tuščiosios eigos sukimosi dažnį. Skirtumas yra akivaizdus, nes sistemose, kuriose montuojami standieji smagračiai, rezonansas susidaro esant tokiam sukimosi dažniui, kuris pasiekiamas važiavimo metu. Būtent dėl to ši konstrukcija užtikrina didžiausią komfortą vairuotojui ir keleiviams. Pirminis smagratis varžtais tiesiogiai prisukamas prie alkūninio veleno. Šiame smagratyje yra komplektas slopinamųjų lankinių spyruoklių, judančių specialaus tepalo terpėje. Antrinis smagratis montuojamas su įprastiniu sankabos gaubtu. Jam būdingas mažesnis inercijos momentas, užtikrinantis sklandesnį pavarų perjungimą. Pagrindinis lankinių spyruoklių naudojimo privalumas – didesnis kampinis slopinimas, maksimaliai filtruojantis sukamuosius virpesius.
Kai variklio velenas sukasi dideliu dažniu, išcentrinei jėgai spaudžiant spyruokles prie kreipiklių, susidaro trintis. Veikiant spyruoklių ir kreipiklių trinties jėgai, sumažėja aktyvių cilindrinių spyruoklių skaičius. Dėl šios priežasties padidėja efektyvusis spyruoklės standis ir sumažėja vibracijos slopinimo geba. Ši problema sprendžiama modifikuojant klasikinės konstrukcijos DMF, t. y. papildant jį vidinėmis cilindrinėmis spyruoklėmis (1 pav.). Taip sumažinamas DMF jautrumas išcentrinei apkrovai, todėl pagerėja jo slopinamoji geba. Kai kuriais ypatingais atvejais (ypač automobiliuose su galinių ratų pavara) būtina užtikrinti ypač žemą pavarų dėžės varančiojo veleno vibracijos lygį. Šiam reikalavimui įgyvendinti „Valeo“ sukūrė ilgosios eigos slopintuvo (angl. Long Travel Damper– LTD) technologiją (2 pav.)
LTD technologija sukurta siekiant užtikrinti ypač didelio sukimo momento moderniųjų variklių (pavyzdžiui, „Mercedes BlueTec“) gamintojų keliamus reikalavimus. Tiems automobiliams, kuriuose su varikliu jungiamai įrangai keliami aukščiausi reikalavimai, „Valeo“ užpatentavo atsarginių dalių rinkai skirtą visiškai naują technologiją, vadinamą „VBlade DMF“ (3 pav.). Išorinių skirtumų nėra, tačiau šiam dviejų masių smagračiui būdingas unikalus slopinamasis mechanizmas ir vidinė konstrukcija. Išsprendžiama viena pagrindinių DMF problemų: jei tepale esančios plokštelės įprastinio tipo dviejų masių smagračiuose perkaista, jos nebeatlieka spyruoklių funkcijos. Optimizavus šiluminius procesus, naujos konstrukcijos mechanizme tepalo nereikia, nes plokštelės remiasi ne į kreipiklius (kaip įprastinės konstrukcijos mechanizme), o į atraminį ritinėlį. Atraminiai ritinėliai rieda plokštelių paviršiumi, todėl nėra destruktyviosios trinties.
Visapusis „Valeo“ dviejų masių smagračių asortimentas sudarytas atsižvelgiant į visų pirkėjų poreikius. Tai yra puikus sprendimas, tinkamas naudoti ne tik transporto priemonių gamintojų sukurtose modernios konstrukcijos jėgos pavarose, bet ir automobilių atsarginių dalių rinkoje veikiantiems klientams. Gamintojai vis daugiau ir daugiau automobilių projektuoja su dviejų masių smagračiais, kurie užtikrina sklandų sukimo momento perdavimą iš variklio veleno į pavarų dėžę.
Keitimas iš dvigubos į viengubos masės smagratį: VALEO KIT 4P - sankabos komplektai
VALEO KIT 4P sankabos komplektas yra geriausias pasirinkimasis skirtas vairuotojams, kurie intensyviai naudoja sankabą, pavyzdžiui - vairuojantiems darbinius automobilius. Sumažėjęs sankabos komforto pojūtis nublanksta prieš ilgesnį tarnavimo laiką ir išskirtinį efektyvumą. O geriausia yra tai, kad turbūt nė nepastebėsite skirtumo, lygindami VALEO KIT 4P su originalia sankaba! VALEO KIT 4P keitimo komplektas yra patikima ir efektyvi alternatyva tradiciniam dviejų masių smagračio komplektui.
Didieji automobilių gamintojai ir milijonai vairuotojų jau naudojasi šia technologija. Sumontavus VALEO KIT 4P sankabos komplektą, nebereikės keisti smagračio ir antrasis sankabos aptarnavimas bus ekonomiškesnis - reikės pakeisti tik diskatorių ir sankabos diską.
APTARNAVIMO PRIVALUMAI
- Montavimo laikas ir procedūra tokia pat, kaip standartinės sankabos keitimo;
- Alkūninio veleno ir dangčio varžtus rasite dėžutės viduje;
- Montavimo patarimus ir kitą naudingą informaciją rasite dėžutės viduje;
- Centravimo įrankis yra dėžutėje.
KODĖL VERTA RINKTIS KIT 4P SANKABOS KOMPLEKTĄ
✓ Patikimas: optimali variklio ir pavarų dėžės apsauga;
✓ Lengvai montuojamas: toks pats montavimo laikas, kaip ir dviejų masių smagračio; nereikia papildomų įrankių sankabos komplektui;
✓ Ilgaamžis: ilgaamžiškesnė sankaba – geriausias pasirinkimas darbiniams automobiliams;
✓ Ilgalaikė, išmintinga investicija: antrasis keitimas ekonomiškesnis.
VALEO KIT 4P sankabos komplektas populiariems VW-AUDI 2.0 TDI automobiliams be centrinio darbinio cilindro. Valeo kodas 835153:

VALEO KIT 4P sankabos komplektas populiariems VW-AUDI 2.0 TDI automobiliams su centriniu darbiniu cilindru. Valeo kodas 845153:

Apie sankabos dalių gamintojus ir jų gaminamus sankabos komplektus daugiau galite paskaityti gamintojų svetainėse, spauskite ant logotipo:

Ieškokite sankabos komplektų, diskatorių, smagračių, sankabos diskų ir kitų sankabos dalių pagal savo automobilį mūsų e-parduotuvės automobilių dalių kataloge. Spauskite ant paveikslėlio:
