
NTK lambda zondai ir kiti jutikliai

„NTK Vehicle Electronics“ yra kompanijos NGK SPARK PLUG prekinis ženklas. Devintajame dešimtmetyje pradėtais gaminti NTK lambda zondais (deguonies jutikliais) NGK SPARK PLUG buvo vienas iš šios srities pradininkų. Lambda zondas arba deguonies jutiklis tapo labai svarbus siekiant sumažinti vidaus degimo variklių išmetamų teršalų kiekį. NGK SPARK PLUG, kaip pagrindinis lambda zondų tiekėjas tiek originalios įrangos gamintojams, tiek antrinei rinkai, nuolat tobulina savo deguonies jutiklius, kad varikliai būtų švaresni ir efektyvesni.
„NGK SPARK PLUG“ kompanija yra viena iš pirmaujančių automobilių dalių ir techninės keramikos tiekėjų, kurios pagrindinė būstinė yra Nagojoje, Japonijoje, ir pardavimo organizacijos bei gamybos įrenginiai visame pasaulyje. Bendrovės automobilių dalių pramonė specializuojasi uždegimo ir jutiklių technologijos srityse, tiekdama „Original Equipment“ autodalis klientams visame pasaulyje. Antrinės rinkos produktų asortimentą sudaro uždegimo žvakės, kaitinimo žvakės, uždegimo ritės ir laidai su NGK Ignition Parts prekės ženklu. „NTK Vehicle Electronics“ prekės ženklu bendrovė siūlo deguonies jutiklius, dar vadinamus lambda zondais, NOx jutiklius, išmetamųjų dujų temperatūros jutiklius (EGTS), oro masės daviklius (MAF) ir kolektoriaus slėgio slėgio (MAP) jutiklius, taip pat variklio greičio ir padėties jutiklius. Su maždaug 16 000 darbuotojų, bendrovės automobilių ir techninės keramikos veiklos metinė apyvarta visame pasaulyje siekia apie 3,5 milijardo eurų. „NGK SPARK PLUG“ EMEA pardavimai (įskaitant jos dukterines įmones ES, JK, Prancūzijoje ir Eurazijoje) sudaro 26,1% šios pasaulinės apyvartos. NGK SPARK PLUG veikia visuose žemynuose ir turi 41 grupės įmonę, 29 gamyklas ir keturis techninius centrus. Daugiau apie NGK kompaniją ir jos gaminamas automobilių dalis skaitykite čia: NGK
Lambda zondų paskirtis
Kadangi tinkamas degalų sudeginimas gali vykti tik esant nustatytam oro ir degalų santykiui, deguonies jutiklio užduotis yra tiksliai išmatuoti išmetamosiose dujose esantį deguonies kiekį ir informuoti transporto priemonės ECU (elektroninį valdymo bloką), kad būtų galima sureguliuoti oro ir degalų santykį. Visas šis procesas ne tik padeda veiksmingai sumažinti kenksmingų teršalų kiekį, bet ir optimizuoja degalų sąnaudas bei užtikrina ilgą katalizatoriaus tarnavimo laiką. Šiuolaikiniuose automobiliuose paprastai yra bent du lambda davikliai, būtent priekinis arba reguliavimo jutiklis, įmontuotas prieš katalizatorių, ir galinis arba diagnostinis jutiklis, sumontuotas už katalizatoriaus. Daugiau apie lambda zondus, jų tipus galite paskaityti straipsnyje čia: Lambda zondai