Automobilių pakabos dalys
Norėdami įsigyti, spauskite ant paveikslėlio žemiau ir ieškokite jums reikalingų pakabos dalių pagal savo automobilį skyriuose "Pakaba, rato guoliai" ir "Amortizatoriai, spyruoklės".

Automobilio pakabos apibrėžimas skamba taip: automobilio pakaba vadiname elementų sistemą, jungiančią automobilio ratus su kėbulu. O jos pagrindinė užduotis – izoliuoti transporto priemonės kėbulą nuo virpesių, atsirandančių dėl kelio nelygumų. Kėbulo svyravimai neturi viršyti nustatytų dydžių. Salone esantiems keleiviams neturi atsirasti jokių nemalonių pojūčių. Labai svarbus yra važiavimo komfortas, kuris užtikrinamas virpesių ir smūgių slopinimu. Kita pakabos paskirtis - užtikrinti tinkamą ratų kontaktą su keliu – tik taip įmanoma pilnai išlaikyti tinkamą automobilio kontrolę. Automobilio pakaba – tai sistema, kuri turi išlaikyti kėbulą tam tikrame aukštyje virš kelio ir perduoti jėgas, susidarančias važiuojant per nelygumus, posūkiuose arba stabdant. Pakabą sudaro standūs ir lankstūs elementai, jungiantys transporto priemonės ratus su kėbulu. Konstruktoriams siekiant suderinti daugelį, dažnai viena kitai prieštaraujančių funkcijų, buvo sukurti skirtingi sprendimai.
Pakabos tipai ir komponentai. Automobilio komponentai skirstomi į dvi dalis: amortizuojama masė (t. y. variklis, kėbulas, važiuoklė ir kt.) ir neamortizuojama masė (t. y. ašys ir ratai). Pakabos sistema susideda iš įvairių komponentų: iš elastingųjų komponentų, amortizavimo komponentų ir ratų. Pagal jų išdėstymą ir sandarą pakabas galima skirstyti į skirtingus tipus:
Priklausoma pakaba: pakabos tipas, kuomet viena ašis tiesiogiai sujungia du ratus. Dažniausiai naudojama galiniams ratams.
Nepriklausoma pakaba: ant tos pačios ašies esantys ratai veikia nepriklausomai vienas nuo kito.
Pusiau nepriklausoma pakaba: tai sprendimas paremtas vadinamąja sukamąja sija. Šiuo atveju skersinį ratų judėjimą užtikrina svirtys, kurios yra privirintos prie sijos. Svirtys įvorėmis yra prijungtos prie važiuoklės arba pagalbinio galinio rėmo tvirtinimo taškų, todėl ratai gali judėti nelygumais. Kadangi kelio danga po kairiuoju ir dešiniuoju ratu atitinkamu momentu gali būti skirtinga, siją veikia sukamosios jėgos. Todėl sija turi būti atspari sukimui ir negali įtrūkti dėl šių jėgų poveikio. Be sijos ir prie jos privirintų svirčių, pusiau nepriklausomą pakabą sudaro slopinantys amortizatoriai ir sraigtinės spyruoklės, kurios apriboja sijos judėjimą.
Aktyvioji pakaba: tai pakabos tipas, į kurį įdiegtos elektroninės priemonės, leidžiančios pasiekti efektyvesnį ir tikslesnį veikimą.
Šiuolaikinių automobilių konstrukcijose dėl savo privalumų labiausiai paplitęs sprendimas yra nepriklausoma pakaba. Tai dažniausias lengvųjų automobilių priekinės ašies pakabos tipas. Šiandien daugelis gamintojų naudoja nepriklausomą pakabą ir galinei ašiai. Galima išskirti tris pagrindines nepriklausomų priekinės ašies pakabų rūšis: „McPherson“ kolonų pakaba; dviejų skersinių svirčių pakaba; daugiasvirtė pakaba.
„McPherson“ kolonų pakaba. Dėl savo sąlyginai paprastos konstrukcijos tai labiausiai paplitusi pakaba. Šis sprendimas didele dalimi užkariavo priekines šiuolaikinių automobilių pakabas. Žemesnės klasės automobiliuose tai yra beveik vienintelis taikomas sprendimas. McPherson kolona žymiai supaprastino pakabą, kadangi amortizuojančio, laikančio ir posūkio elementų funkcijos buvo apjungtos į vieną sistemą. Be to, ji užima mažai vietos, o tai yra labai svarbu priekinių varomųjų ratų atveju esant skersiniam pavaros sistemos išdėstymui. Pagrindiniai kolonos elementai yra amortizatorius ir sraigtinė spyruoklė. Viršutinis amortizatoriaus tvirtinimo elementas, t. y. atraminis guolis, suteikia kolonai galimybę suktis aplink savo ašį, t.y. pasukti ratus. Kolona yra standžiai sujungta su posūkio gembe (pasukamu kakliuku), o posūkio gembė rutuliniu lankstu (šarnyru) sujungta su svirtimi. Tačiau tam tikri šios pakabos trūkumai (ribota eiga, stataus kampo tarp rato ir kelio paviršiaus neišlaikymas) lėmė tai, kad transporto priemonių gamintojai vis dažniau pasirenka aukštesnės klasės transporto priemonėse, turinčiose pakankamai didelę masę ir galinčiose išvystyti didelius greičius, naudoti daugiasvirtę pakabą. Daugiau apie „McPherson“ kolonų pakabą anglų kalba galite apskaityti wikipedia.

Daugiasvirtė pakaba. Ši pakabos rūšis suteikia didesnį važiavimo komfortą. Automobilių sporto atstovų ši pakaba buvo labai gerai įvertinta dėl to, kad ratas yra išlaikomas statmenai kelio plokštumai beveik bet kuriomis sąlygomis – taip pat įveikiant posūkius dideliu greičiu. Transporto priemonių gamintojai vis dažniau pasirenka šį pakabos tipą tiek priekinei, tiek galinei ašiai. Konstrukcijos pagrindas yra išilginių, skersinių ir įstrižinių svirčių bei traukių sujungimas į sistemą, kuri užtikrina važiavimo komfortą ir tuo pat metu išsaugo puikias vairavimo savybes.

Pagrindinės daugiasvirtės pakabos dalys: po dvi viršutines svirtis (priekinės ir galinės), po dvi apatines svirtis, dvi posūkio gembės (dar kitaip vadinami posūkio kakliukai arba kronšteinai ), stabilizatorius, dvi stabilizatoriaus traukės bei amortizatoriai ir spyruoklės. Visos pakabos svirtys pagamintos iš lengvųjų metalų lydinių, o rutuliniai lankstai sudaro su jais integruotą visumą. Svirties ir kėbulo sujungimo vietose naudojami atitinkamos konstrukcijos metalinės – guminės įvorės (sailenblokai). Jie leidžia tam tikrus, konstruktoriaus numatytus, rato geometrijos pokyčius. Sailenblokai – tai metalinės įvorės, įvulkanizuotos į gumą. Guma slopina virpesius ir triukšmą. Sudėtingesnė yra galinės apatinės svirties tvirtinimo įvorės konstrukcija. Tai hidraulinis guolis su membrana, pripildytas hidraulinio skysčio. Ši metalinių – guminių įvorių konstrukcija didina transporto priemonės stabilumą įveikiant posūkius dideliu greičiu bei stabdant.

Dviejų skersinių svirčių pakaba. Pagrindinės dviejų svirčių pakabos dalys yra šios: apatinės ir viršutinės svirtys, rutuliniai šarnyrai, pasukami kronšteinai (rato stebulės), amortizatoriai, spyruoklės, svirčių įvorės (sailenblokai), atraminiai amortizatoriaus guoliai. Amortizatorius gali būti tvirtinimas tiek prie apatinės svirties, tiek ir prie viršutinės.

Pakabos dalių pažeidimai. Pagrindinė lengvųjų automobilių pakabų gedimų priežastis yra kelio nelygumai, dėl kurių kyla didesnis pakabos dalių ir pagalbinių elementų pažeidimo pavojus. Pakabos dalių susidėvėjimą taip pat skatina žema temperatūra ir kelių druska, naudojama žiemą kelių barstymui. Ji pasižymi koroziniu poveikiu, įsigeria į pakabos dalių sudėtyje esančią gumą ir tefloną. Vienas labiausiai pažeidžiamų lengvųjų automobilių pakabų sistemų elementų yra amortizatorius. Jis užtikrina automobilio stabilumą įveikiant kelio nelygumus. Dažniausiai pasireiškiantys gedimai yra amortizatoriaus viduje esančios alyvos arba dujų ištekėjimas. Taip pat jautri dalis yra vairo traukės antgalis, kuris gali būti pažeistas važiuojant per nelygumus posūkiuose.
Važinėjant prastais keliais, taip pat kyla pavojus sugadinti stabilizatoriaus traukę. Ji yra tarp McPherson kolonos ir stabilizatoriaus. Dažniausiai gedimai pasireiškia dėl važiavimo per nelygumus posūkiuose ir apsisukant. Kita dažnai pažeidžiama ir dažnai keičiama pakabos dalis yra šarnyras, jungiantis svirtį su posūkio gembe. Jis gali būti pažeistas ilgą laiką važiuojant per nelygumus, nepaisant to, ar automobilis važiuoja tiesiai, ar atlieka posūkius. Dar viena pakabos dalis, kuri labai dažnai keičiama servisuose – tai svirtys. Svirtyse yra montuojamos įvorės ir šarnyrai, kai kuriose svirtyse jie gali būti keičiami. Tačiau kai kuriose svirtyse jie yra nekeičiami, todėl, sugedus svirčiai, ją reikia keisti visą.Daugiasvirtę pakabą sudaro kur kas daugiau elementų nei, pavyzdžiui, „McPherson“ kolonų pakabą. Dėl šios priežasties atsiranda didesnė gedimų tikimybė. Atskirų pakabos dalių būklė turi būti tikrinama kiekvienos techninės apžiūros metu arba tada, kai naudotojas skundžiasi dėl triukšmo, bildesio ar girgždesių pakabos srityje. Kuo anksčiau aptikti pažeidimą ir jį pašalinti šiuo atveju yra labai svarbu, nes atskiros pakabos dalys sąveikauja tarpusavyje ir vienos dalies pažeidimas gali lemti greitesnį kitų dalių nusidėvėjimą. Be to, net viena pažeista svirtis gali sąlygoti didelį geometrijos pasikeitimą, bloginantį transporto priemonės vairavimo charakteristikas bei lemiantį greitesnį padangų dilimą. Ir transporto priemonės naudotojas, ir mechanikas, atliekantis pakabos remontą, turi suvokti, kad automobilio pakaba – tai sistema, turinti didelę reikšmę saugiam kelių eismui. Dėl šios priežasties pakabos remontui reikia naudoti detales iš patikimų gamintojų. Vadinamųjų pigių kinietiškų pakaitalų naudojimas yra labai problemiškas tiek dėl saugumo, tiek dėl pačios detalės kokybės, nes po kur kas trumpesnio eksploatacijos laikotarpio ją vėl reikės keisti.
Apie pakabos amortizatorius plačiau galite paskaityti kitame mūsų straipsnyje: Amortizatoriai

Patikimi pakabos dalių gamintojai
(paspaudę ant logotipo pateksite į gamintojo svetainę)

LEMFÖRDER pakabos dalys. Vokiečių firmos LEMFÖRDER pakabos dalių asortimentą sudaro: stabilizatoriai, stabilizatoriaus traukės, vairo traukių antgaliai ir traukės, rato tvirtinimo svirtys, šarnyrai, variklio ir greičių dėžės pagalvės, amortizatorių tvirtinimo dalys, įvorės ir sailenblokai. Lemförder logotipas - tai transporto priemonių kokybės ir saugios pakabos bei vairo mechanizmo garantas. Lemförder yra ZF grupės dalis. ZF valdo 119 įmonių 25 šalyse. Visos Lemförder dalys kokybe prilygsta originalioms dalims. Lemförder svetainėje rašoma: „ Mes suprantame OE – nes mes ir esame OE.“ Kiekviena „Lemförder“ atsarginė dalis, prieš patekdama į rinką, patiria ilgą, sudėtingą plėtros ir testavimo procesą. Drąsiai rinkitės Lemförder pakabos dalis mūsų e-parduotuvėje, nes tai atsarginės dalys su OE kokybe! Ieškokite Lemförder pakabos dalių pagal savo automobilį mūsų Automobilių dalių kataloge.
LEMFÖRDER gamybos procesas užtikrina aukščiausią tikslumą ir kokybę. Žiūrėkite youtube: LEMFÖRDER

SWAG važiuoklės ir pakabos dalys. Jau 55 metus SWAG, kuri priklauso "Bilsteingroup" teikia OE kokybės dalis nepriklausomai atsarginių dalių rinkai. SWAG gamybos procesai sėkmingai sertifikuoti pagal DIN EN ISO 9001:2000, visos detalės nuolat bandomos pagal griežtus reikalavimus. SWAG asortimentą sudaro daugiau nei 16.000 pavadinimų atsarginių dalių Europoje ir Azijoje pagamintiems automobiliams. SWAG gamina vairo sistemos, variklio, važiuoklės ir stabdymo sistemų komponentus.

Blue Print vairo sistemos ir ratų pakabos dalys. Daugiau nei 30 metų Blue Print yra tarp pirmaujančių atsarginių dalių tiekėjų japoniškiems, korėjietiškiems ir amerikietiškiems automobiliams. Daugiau nei 22000 prekių pavadinimų, apimančių daugiau nei 160 produktų grupių. „Blue Print" tiekiamos dalys tiksliai atitinka originalą. Dalis tiekia pirmaujantys originalios įrangos ir atsarginių dalių gamintojai.

TRW vairo ir pakabos dalys. Prekės ženklas TRW (Thomson-Ramo-Wooldridge) yra žinomas kaip vienas iš pasaulinių lyderių tarp vairo mechanizmo, pakabos ir stabdžių sistemos gamintojų. TRW yra pasaulinė lyderė originalios kokybės automobilių dalių rinkoje. TRW stabdymo sistemos, vairo mechanizmo ir pakabos dalys yra gerai žinomos automobilių dalių rinkoje dėl inžinerijos kokybės ir novatoriško dizaino. Prieš patekdamos į rinką TRW dalys griežtai testuojamos tiek pačiose gamyklose, tiek ir nepriklausomose laboratorijose. TRW turi daugiau nei 60000 darbuotojų 200-tuose gamyklų 26-iose šalyse, tiekia detales 40-čiai pagrindinių automobilių gamintojų daugiau nei 250 modelių. Šiuo metu TRW tiekia šias dalis: stabdžių diskai ir kaladėlės konvejeriniam surinkimui; variklio pagalvės; atramos traukės; stabdžių suportų remonto komplektai; vairo mechanizmai; antgaliai; stabilizatoriaus traukės; pakabų sailenblokai. Dėl aukštos kokybės, TRW autodalys yra paklausios visuose šalyse. Remiantis statistiniais duomenimis, kas 3-as automobilis Europoje, taip pat kas 2-as Japonijoje, savo konstrukcijoje turi TRW dalių.
TRW inovacijos vairo sistemos ir pakabos dalių gamyboje. Žiūrėkite youtube: TRW OE inovacijos

DELPHI pakabos dalys. Delphi asortimentą sudaro vairo mechanizmo ir pakabos sistemos dalys, stabdžių sistemos (stabdžių diskai, trinkelės, kt.) dalys, aušinimo sistemos dalys, variklio valdymo sistemos (lambda zondai, common rail purkštuvai ir purkštukai, jutikliai, EGR vožtuvai, kaitinimo žvakės, uždegimo ritės ir kt.) dalys. Delphi bendradarbiauja su 25 didžiausiais pasaulyje automobilių gamintojais. Įmonė yra įdarbinus virš 170 tūkstančių darbuotojų 44 šalyse, turi resursus, pasiekimus ir patirtį originalių detalių gamyboje tam, kad galėtų tiekti inovacines technologijas pasaulinei atsarginių dalių rinkai. Delphi savo gaminamų dalių kokybei, efektyvumui ir patikimumui skiria ypatingą dėmesį. Kai įmonė nusprendžia gaminti naują, antrinei atsarginių dalių rinkai skirtą dalį, iškart sau iškelia savitą tikslą: Delphi gaminama dalis turi atitikti automobilių gamintojų keliamus reikalavimus ir standartus, t.y. jos kokybė turi prilygti originalių dalių kokybei. Automobilių savininkai savo atsiliepimuose rašo, kad atsarginių DELPHI detalių savybės, parametrai ir atsparumas nusidėvėjimui nenusileidžia originaliems komponentams.

OCAP pakabos ir vairo mechanizmo dalys. Italų OCAP grupė specializuojasi projektuojant, gaminant ir parduodant platų važiuoklės mechaninių dalių asortimentą: pakabos jungtis, pakabos svirtis, sailenblokus, vairo traukės antgalius, vairo traukes ir kitus komponentus, susijusius su vairavimo ir pakabos sistemomis. OCAP struktūra ir rinkos bėgant metams nuolat plėtėsi, todėl pirminį vienetą pavertė pirmaujančia įmone, valdančia įmonių grupę, veikiančią tarptautiniu lygiu. Laikydamasi nuolatinio tobulinimo metodo, OCAP pasiekė puikių rezultatų bendradarbiaudama su žinomais automobilių, sunkvežimių ir žemės ūkio mašinų gamintojais. Apie firmą OCAP GROUP
Šių gamintojų dalių pagal savo automobilį ieškokite skyriuose „Pakaba, rato guoliai“ ir „Vairo mechanizmas“ mūsų Automobilių dalių kataloge.