Autodalys internetu

Automobilių dalys internetu - sutaupykite laiko ir pinigų!

Pastaraisiais metais interneto technologijų plėtra, interneto aprėptis, greitis ir prieinamumas sudarė sąlygas vystytis ir tapti vis populiaresnei prekybai internetu. Prie internetinės prekybos suklestėjimo dar labiau prisidėjo spartus išmaniosios įrangos tobulėjimas. Asmeniniai kompiuteriai, planšetės, išmanieji telefonai – dažnas iš mūsų jau neįsivaizduoja savo gyvenimo be jų. Retas kuris iš mūsų šiandien dar nesinaudoja išmaniuoju telefonu, o juk tai mini kompiuteris kišenėje, su kuriuo pasiekti internetą galima bet kada ir praktiškai iš bet kurios vietos. Internetinės prekybos apimtys pasaulyje sparčiai plečiasi. Nors Lietuvoje yra labai išvystytos interneto technologijos, nors pirkti internetu yra labai patogu, nemažai lietuvių vis dar baiminasi tai daryti, ypač vyresnės kartos žmonės. Šiame straipsnyje toliau apžvelgsime automobilių dalių prekybą internetu, nes šioje srityje turime didelę patirtį. Buvome vieni pirmųjų Lietuvoje prieš 12 metų atidarę specializuotą autodalių parduotuvę internete, kurioje prekiavome automobilių oro srauto matuokliais, lambda zondais, elektriniais vakuuminiais vožtuvais ir kitomis autodalimis, todėl manau, kad per tiek metų iš bendravimo su klientais gerai žinome pirkėjų norus, baimes ir lūkesčius.

autodalys internetu                         

Kodėl ir kada apsimoka pirkti autodalis internetu?

Pirma, tai patogu. Jums nereikia važinėti po fizines automobilių parduotuves ieškant kažkokios konkrečios detalės savo automobiliui. Tie laikai, kai visi važinėjome žiguliais, kurių modifikacijos viena nuo kitos labai nedaug kuo skyrėsi ir dauguma detalių buvo  tos pačios, jau seniai praeityje. Kokia dabar yra automobilių markių ir modelių įvairovė? O dar tas pats modelis gali būti su kitu varikliu, kitokio galingumo ar kitokios komplektacijos. Iš čia kyla labai didelė automobilių dalių įvairovė. Nė viena fizinė autodalių parduotuvė neturės visų dalių vietoje, kad ir kokia didelė ji būtų. O jei dar pridėsime, kad dažnai tą pačią detalę gamina keli gamintojai ir jūs galbūt ieškote konkretaus gamintojo dalies, o parduotuvė prekiauja kito gamintojo dalimis... Turėti visas dalis ir dar visų galimų gamintojų vienoje fizinėje parduotuvėje ne tik kad neapsimoka, bet ir neįmanoma. Žinoma, galbūt pardavėjas neturėdamas reikalingos dalies vietoje, ją  galės užsakyti iš savo tiekėjo, tačiau tokiu atveju jūs turėsite gaišti laiką ir apsilankyti parduotuvėje antrą kartą. Na ir kitas svarbus aspektas tai autodalių kaina. Net jeigu fizinės parduotuvės pardavėjas jums padarys nuolaidą ir tikins, kad čia labai gera kaina, tai dar nereiškia, kad kitoje parduotuvėje ta detalė ir be nuolaidos nėra parduodama pigiau, nekalbant apie tai, kad internetu ji tikriausiai parduodama dar pigiau. Jūs turėsite nuspręsti pirkti ar ne pasikliaudamas tik savo nuojauta, t.y. kaip jums atrodo - čia pigu ar brangu. Žinoma, internete taip pat yra daugybė e-parduotuvių, kuriose kainos taip pat skiriasi, tačiau skirtumas tas, kad jūs labai nesunkiai ir patogiai galite apsilankyti keliose internetinėse autodalių parduotuvėse tiesiog patogiai sėdėdamas namuose ant sofos, palyginti detalių kainas, išsirinkti jums priimtiniausią variantą ir keliais paspaudimais jį užsisakyti. Taigi iš to kas pasakyta, galima daryti išvadą, kad autodalis fizinėje parduotuvėje geriausia pirkti tada, kai jų reikia čia ir dabar. Na pvz.: nutrūko generatoriaus diržas ar visiškai “nusibaigė” automobilio akumuliatorius ir važiuoti nebegalima, o automobilis jums reikalingas dar šiandien. Tokiu atveju vargu ar jūs užsakinėsite reikalingą detalę internetu ir lauksite kol ją pristatys. Arba sakykim jūsų automobiliui kažkas darosi, jūs dar nežinote kokią detalę reikia keisti, todėl nuvažiavote į autoservisą, kuris išardė automobilį, nustatė keistiną detalę, pasiūlė ją atvežti iš sandėlio per 1-2 val. ir ją iš karto pakeisti. Jūs tikriausiai priimsite pasiūlymą, nes automobilis išardytas, važiuoti nebegalima, o servisas tikrai nelauks ir nelaikys išardyto automobilio kol jūs tą detalę gausite internetu. Tačiau tokiu atveju turite susitaikyti su tuo, kad autoservisas pasinaudos esama situacija ir detalę jums pasiūlys tikrai ne pačia mažiausia kaina…Situacijos, kai autodalių reikia čia ir dabar pasitaiko, tačiau dažniausiai automobilio remontą planuojame. Pavyzdžiui žinome,  kad jau atėjo laikas keisti variklio alyvą ir visus filtrus, kad jau reikia keisti pagrindinį variklio diržą, jo visus įtempimo guolius, o tuo pačiu ir galbūt kitus diržus, ar techninėje apžiūroje kontrolierius pasakė, kad jau greitai reiks keisti stabdžių kaladėles ar vairo traukės antgalį. Šiuo atveju 2-3 dienos nieko nereiškia, reikalingas dalis galima įsigyti internetu ir su jomis nuvažiuoti į autoservisą pakeitimui. Taip tikrai galima nemažai sutaupyti ir neskubant išsirinkti pageidaujamo gamintojo dalis.

Kodėl automobilių dalys internetu paprastai yra parduodamos pigiau?

Pirmiausia tai dėl labai didelės konkurencijos ir dėl galimybės labai greitai palyginti to paties gamintojo tos pačios detalės kainas keliose skirtingose internetinėse parduotuvėse. Jei prieš 12 metų, kai pradėjome autodalių prekybą internetu, autodalis Lietuvoje pardavinėjo vos kelios e-parduotuvės, tai dabar tų e-parduotuvių nedidelėje Lietuvos rinkoje jau yra šimtai…O kur dar keliolika vokiečių, latvių, estų firmų, kurios yra sukūrę autodalių e-parduotuves lietuvių kalba, o prekes siunčia pirkėjui iš savo šalių, jau nekalbant apie tai, kad lietuviai gali užsisakyti dalis ir iš kitų ES šalių be jokių muitų. Taigi konkurencija yra labai didelė, antkainis autodalims internete yra tik apie 10-15%, o brangioms dalims ir dar mažesnis (5-7%). Parduoti autodalis su didesniu antkainiu internete yra labai sunku. Paprastai fizinės parduotuvės ir autoservisai negali sau leisti autodalis pardavinėti su tokiu mažu antkainiu, nes jiems reikia įsigyti arba nuomoti patalpas, samdyti pardavėjus, mokėti jiems solidžius atlyginimus, o kur dar išlaidos parduotuvių ir servisų įrangai, jos aptarnavimui, elektrai, patalpų šildymui ir panašiai. Parduodant autodalis internetu šios išlaidos yra ženkliai mažesnės, arba jų iš vis nėra. Dažnas klientas, ypač vyresnio amžiaus, susiradęs jam reikalingą detalę mūsų svetainėje, skambina ir klausia, gal mes turime kokią parduotuvę jo mieste, kur jis galėtų nuvažiuoti ir nusipirkti dalis ta pačia kaina už grynus pinigus? Tokiam klientui tenka mandagiai paaiškinti, kad detalių kaina yra tokia maža būtent dėl to, kad jos parduodamos internetu ir jeigu mes pristeigsime filialų įvairiuose miestuose, prisamdysime darbuotojų, deja, bet ir detalių kainos tose parduotuvėse tada bus kitos...

autodalys internetu, automobilių dalys internetu

Kodėl elektroninės parduotuvės gali pasiūlyti labai platų autodalių internetu asortimentą?

Elektroninės autodalių parduotuvės (išskyrus aišku siauros specializacijos e-parduotuves), paprastai siūlo ženkliai didesnį automobilių dalių asortimentą negu bet kuri fizinė autodalių parduotuvė. Autodalių prekyboje, kaip ir bet kurių kitų prekių prekyboje, yra didmenininkai ir mažmenininkai. Didmeninkai pagal sutartis su mažmeninkais jiems tiekia prekes didmeninėmis kainomis, o šie jas pardavinėja su savo antkainiu, t.y. jau mažmenine kaina pirkėjams. Bet kuri e-parduotuvė paprastai gauna prekes didmeninėmis kainomis iš tų pačių didmenininkų sandėlių, kaip ir fizinės parduotuvės. Skirtumas tas, kad fizinė parduotuvė tiesiog privalo laikyti daug  autodalių savo patalpose, kitaip jos lentynos bus tuščios ir užėjęs pirkėjas neras ką pirkti. Tuo tarpu e-parduotuvei visai nebūtina turėti visų autodalių pas save, t.y. vietoje. Ji gali kažkiek autodalių laikyti savo sandėlyje, o gali ir iš vis nieko nelaikyti. Pvz., mes laikome savo sandėlyje nedidelį kiekį pačių perkamiausių dalių, kuriomis mes specializuojamės ir kurios perkamos pas mus dažniausiai. Dažnai klientai klaidingai galvoja, kad jeigu e-parduotuvė savo svetainėje siūlo šimtus tūkstančių pavadimų detalių, tai jas visas ir laiko savo sandėlyje...Taip tikrai nėra, pirkėjui užsakius prekę e-parduotuvėje, ji užsako tą prekę iš didmenininko sandėlio ir iš karto išsiunčia klientui. Taip galėtų būti, jeigu sakykim tas pats didmenininkas dar turi ir savo e-parduotuvę, kurioje pardavinėja dalis mažmenine kaina. Vėlgi dažnai klientai klaidingai galvoja, kad jeigu jie pirks iš tokios didmenininko e-parduotuvės, tai dalis gaus greičiausiai ir pas juos bus pigiausia. Lietuvoje yra keli didmeninkai, kurie autodalis dar siūlo ir per savo e-parduotuves mažmeninėmis kainomis, bet galite įsitikinti patys – beveik visų autodalių kainos tose parduotuvėse yra ženkliai didesnės negu pas mus...Čia vėl gi grįžtame prie to, kad tūkstančius kv. metrų siekiančius sandėlius reikia išlaikyti, o dešimtys milijonų investuoti į sandėlius, įrangą ir pačias prekes turi atsipirkti... 

Automobilių dalys internetu           

Kada aš gausiu automobilių dalis, kurias užsisakysiu internetu?

Tai bene dažniausiai klientų užduodamas klausimas. Paprastai, sužinoję iš kliento kokių detalių jam reikia ir žinodami kokiame sandėlyje jos yra, į tokį kliento klausimą atsakome labai konkrečiai nurodydami prekių pristatymo datą. O bendrai, galime atsakyti, kad dalis gausite labai greitai, ir visai nesvarbu ar mes jas turime vietoje ar ne. Dabar visa prekių pristatymo logistika yra labai išvystyta ir, pavyzdžiui, iš urmo sandėlių Kaune autodalys mums yra pristatomos du kartus per dieną, iš urmos sandėlių Lenkijoje dalis gauname per maždaug parą. Dažnai, kad klientas užsakęs autodalis internetu, jas gautų dar greičiau, jas išsiunčiame jam tiesiai iš urmo sandėlio, be to siūlome tokią paslaugą, kad jeigu klientas gyvena ar dirba tame pačiame mieste, kuriame  yra mūsų tiekėjo sandėlis ar filialas, jis gali mūsų e-parduotuvėje įsigytas automobilių dalis atsiimti pats tiesiai iš urmo sandėlio. Pasirinkus šią paslaugą klientui nekainuoja prekių pristatymas, už autodalis jis moka internetine kaina, o gauna jas maždaug po valandos ir dar greičiau!

Kaip bus, jeigu internetu įsigytos autodalys netiks mano automobiliui, ar bus galima jas grąžinti?

Taip žinoma, pagal įstatymus jūs turite teisę grąžinti įsigytas prekes per 14 dienų nuo jų gavimo dienos net ir nenurodydami jokios grąžinimo priežasties. Pagrindinė sąlyga yra ta, kad autodalys būtų nenaudotos, nesugadintos ar neiškomplektuotos. Automobilių dalys turi būti grąžinamos originalioje, nesuplėšytoje, nesuteptoje pakuotėje. Todėl, jeigu yra kažkokių abejonių, kad dalys gali netikti jūsų automobiliui, nereikėtų gavus autodalis iš e-parduotuvės atidėlioti jų pakeitimą automobilyje, kad neprarasti savo teisės grąžinti prekes.

Ar aš tikrai gausiu autodalis, kurias pirkau internetu?

Redkarčiais spaudoje vis pasirodančios istorijos, kaip kažkas internete siūlė pigias prekes, klientai jas užsakė, sumokėjo pinigus, bet prekių taip ir negavo, labai trukdo internetinei prekybai, nes žmonės pradeda galvoti, kad internete pilna sukčių, kurie tik ir tyko išvilioti pinigus, o sąžiningų pirkėjų beveik neliko...Tai klaidingas požiūris, sukčių, deja yra visur, ne tik internete. Šiuo metu internetinė prekyba yra daug griežčiau kontroliuojama, tad galite būti tikri, kad pavyks apsipirkti be jokios rizikos. Jei dvejojate, ar tam tikra internetinė parduotuvė yra tikrai patikima, tokiu atveju galite pasidomėti pirkėjų atsiliepimais. Patarimai būtų tokie, kad prieš mokant pinigus, visada reikia pasidomėti, kam priklauso svetainė, ar joje yra nurodyti visi reikalingi pardavėjo rekvizitai, kuriuos pagal įstatymus jis privalo nurodyti: tikslus firmos pavadimas, kodas, PVM kodas, adresas, telefonas, el. pašto adresas. Svetainėje taip pat privalo būti nurodyta įmonės privatumo politika, pirkimo sąlygos ir taisyklės, pristatymo terminai, atsiskaitymo būdai. Ar tikrai tie duomenys teisingi, ar įmonė tikrai registruota ir kada registruota Lietuvoje, labai greitai galima patikrinti VMI svetainėje čia. Jeigu Lietuvoje registruota įmonė jau daug metų vykdo veiklą, moka mokesčius, rizika kad tokia įmonė jus apgaus ir neišsiųs prekių, ar reikalui esant negrąžins pinigų, tikrai yra minimali. Jeigu pardavėjas nepateikia jokių duomenų apie save, o nurodo tik telefoną ar el.paštą, iš tokio pardavėjo pirkti nerekomenduojama. Jeigu pardavėjas ir nurodo visus reikalingus savo rekvizitus, bet pervesti pinigus prašo visai ne į nurodytos įmonės sąskaitą, o į kažkokio privataus asmens sąskaitą, to tikrai nereikėtų daryti, nes galbūt jis dedasi ne tuo kas esąs, arba nemoka mokesčių. Na o jeigu jūs vis tiek bijote likti apgautas, patarimas būtų užsisakyti prekių pristatymo paslaugą per kurjerį, atsiskaitant grynais pinigais arba kortele kurjeriui prekių pristatymo metu.

Ar internetu įsigytos automobilių dalys nedings, nebus sugadintos transportavimo metu?

Kaip jau minėjau šio straipsnio pradžioje, parduodame autodalis internetu jau daugybę metų, bet tokio atvejo, kad siunta būtų kažkur pradingus, ar detalė būtų buvusi sugadinta jos transportavimo metu dar neturėjome. Dalis siunčiam įvairiais būdais: per kurjerį, registruotu paštu, per autobusų siuntas - ir visais atvejais jos nesugadintos pasiekia klientus. Registruotu paštu autodalis teko siųsti į tolimiausius pasaulio kampelius, nes prekiaujame ne tik per savo internetines parduotuves, bet ir per Ebay. Ir nors į kai kurias tolimas šalis siuntos keliaudavo mėnesį, o kartais ir dar ilgiau, vistiek jos pasiekdavo gavėjus, o mes nesam iš jų gavę jokių atsiliepimų, kad prekė buvo gauta sulaužyta ar kažkaip kitaip sugadinta. Siųsdami paštu, mes siunčiame tik registruotas siuntas. Siunta visada turi sekimo numerį, kurį nusiunčiame klientui. Pagal jį visada galima sekti siuntą, o jai dingus, paštas privalo imtis jos paieškos. Lygiai taip pat yra ir užsisakant siuntimą per kurjerį, į paštomatus ar per autobusų siuntas - pagal unikalų siuntos numerį galima sekti siuntą ir reikalui esant jos ieškoti. Be to kiekvienas vežėjas prisiima atsakomybę už siuntą ir jos praradimo ar sugadinimo atveju įsipareigoja atlyginti nuostolius iki tam tikros sumos. Perkant ypatingai brangias dalis, už papildomą mokestį jas galima apdrausti. Kas dėl dalių sugadinimo transportavimo metu, tai dauguma naujų autodalių jau būna gerai įpakuotos gamyklose, pvz. ne tik įdėtos į kietą kartoninę dėžutę, bet dar papildomai įvyniotos į specialų popierių, ar burbulinę plėvelę. Dažnai papildomai  dar įpakuojame ir mes patys, jeigu matome, kad gamintojo dėžutė yra  iš nepakankamai kieto kartono, tai ją dar dedame į kitą kietesnio kartono dėžutę. Todėl, sakykim, net ir išmetus tokią siuntą ant grindinio, viduje esančiai detalei tikrai nieko neturėtų atsitikti. Jeigu visgi jums pristatė siuntą, kurios pakuotė yra ženkliai aplamdyta, nereikėtų skubėti pasirašyti kurjeriui už tokią siuntą, o paprašyti palaukti ir prie kurjerio išpakavus siuntą apžiūrėti prekes. Priešingu atveju, po to gali būti sunku išsireikalauti iš kurjerių firmos atlyginti nuostolius, nes bus sunku įrodyti, kad prekę sugadinot ne jūs pats. Na o jeigu mūsų argumentai jūsų neįtikino ir jūs vistiek bijote patirti nuostolių, siūlome užsisakyti tokį pristatymą, kad galėtumėte apmokėti už prekes grynais pinigais arba kortele jų pristatymo metu. Šiuo atveju jūs tikrai niekuo nerizikuosite.

Norime pakviesti apsilankyti mūsų automobilių dalių kataloge, kuriame rasite patogią autodalių paiešką pagal automobilį, labai didelį įvairiausių dalių asortimentą, galimybę rinktis iš kelių gamintojų, na  ir žinoma - geras automobilių dalių kainas. Spauskite ant paveikslėlio:

naujos autodalys internetu

Šio straipsnio autorius - įmonės savininkas Mindaugas Švedas.

Kopijuoti šį straipsnį ir naudoti komerciniais tikslais be autoriaus sutikimo ir be nuorodos į www.perkudalis.lt - draudžiama pagal Lietuvos resp. autorių teisių apsaugos įstatymą.