Kuro slėgio reguliatoriai ir kuro slėgio davikliai

kuro slėgio reguliatoriai

1. Kuro slėgio reguliatorių ir kuro slėgio daviklių paskirtis, veikimo principas ir gedimo požymiai.

Kuro slėgio reguliatoriai, dar vadinami slėgio kontrolės vožtuvais arba SCV vožtuvais, atlieka svarbų vaidmenį šiuolaikiniuose dyzeliniuose varikliuose su common rail  kuro įpurškimo sistema. Bet pirmiausia šiek tiek apie tai, kas yra ta common rail kuro sistema ir kaip ji veikia. Išvertus į lietuvių kalbą, tai būtų "bendros linijos" ar "bendro kuro rezervuaro" sistema. Šiandien „Common rail“ yra dažniausiai naudojama įpurškimo sistema lengvųjų ir modernių greitaeigių automobilių tiesioginio įpurškimo dyzelinių variklių gamyboje. „Common rail“ sistema plačiai naudojama nuo lengvųjų automobilių su labai ekonomiškais trijų cilindrų 0,6 l darbinio tūrio, 30 kW galios trijų cilindrų varikliais iki aukšciausios klasės automobilių su 6.0 l darbo tūrio, 368 kW galios 12 cilindrų varikliais. „Common rail“ sistemą sudaro šie komponentai: žemo slėgio dalis su degalų tiekimo komponentais; aukšto slėgio dalis su aukšto slėgio siurbliu, degalų akumuliatoriumi, purkštukais ir didelio slėgio degalų vamzdeliais; elektroninė valdymo sistema su jutikliais, valdymo bloku ir vykdymo mechanizmais:   

common rail kuro sistema                    

Akumuliatorinėje „Common rail“ įpurškimo sistemoje slėgio sukūrimas yra atskirtas nuo įpurškimo. Įpurškimo slėgis sukuriamas nepriklausomai nuo variklio sūkių dažnio ir įpurškiamų degalų kiekio. Elektroninė valdymo sistema valdo atskirus komponentus. Slėgio sukūrimas ir įpurškimas atskiriami degalų rezervuaru, dar vadinamu akumuliatoriumi  arba "rail'u". Suslėgti ir įpurškimui paruošti degalai kaupiami akumuliatoriuje. Aukšto slėgio kuro rezervuaras (“rail‘as“) trumpais aukšto slėgio vamzdeliais yra sujungtas su common rail purkštukais. Degalų slėgį rezervuare sukuria aukšto slėgio siurblys, kurį suka automobilio variklis. Nenutrūkstamai veikiantis didelio slėgio siurblys sukuria norimą įpurškimo slėgį. Jis išlaiko akumuliatoriuje reikiamą slėgį, nepriklausomai nuo variklio sūkių dažnio ir įpurškiamų degalų kiekio. Kuro slėgio reguliatoriaus paskirtis yra reguliuoti ir palaikyti pastovų kuro slėgį „rail‘e“. Kuro slėgio daviklis reikalingas matuoti kuro slėgį rail‘e ir perduoti informaciją į automobilio kompiurerį (ECU) – šis savo ruožtu valdo kuro slėgio reguliatorių, kada reikia atidaro arba uždaro. Taigi  "rail‘e " visuomet yra suslėgtas ir tiekimui į common-rail purkštukus paruoštas kuras, kuomet rail‘o slėgis krenta kuro slėgio daviklis perduoda signalą į automobilio kompiuterį ECU, pastarasis siunčia signalą į kuro slėgio reguliatorių ir atkuria reikiamą kuro slėgį. Automobilio kompiuteris ECU per kuro slėgio reguliatorių kontroliuoja kuro tiekimą iš aukšto slėgio siurblio į rail‘a; jei slėgis tampa pernelyg didelis reguliatorius atsiveria ir grąžiną kuro perteklių į baką ir atvirkščiai, kai slėgis nukrenta reguliatorius užsidaro taip pakeldamas kuro slėgį rail‘e. Skirtingose sistemose naudojami skirtingi slėgio reguliavimo būdai. Lengvųjų automobilių sistemų rezervuare norimas slėgis reguliuojamas didelio slėgio pusėje esančiu kuro slėgio reguliavimo vožtuvu. Įpurškimui nereikalingi degalai pro slėgio reguliavimo vožtuvą teka atgal į mažo slėgio kontūrą. Šiuo reguliavimu galima greitai priderinti slėgį rezervuare, kintant darbo rėžimui (pvz., keičiantis apkrovai). Reguliavimas slėgio pusėje buvo naudojamas pirmos kartos „Common rail“ sistemose. Kuro slėgio reguliavimo vožtuvas dažniausiai tvirtinamas prie "rail'o", kitais atvejais – tiesiai prie aukšto slėgio siurblio. Kita galimybė reguliuoti slėgį akumuliatoriuje – kiekio reguliavimas siurblio pusėje. Prie aukšto slėgio siurblio pritvirtintas dozatorius reguliuoja tiekiamų degalų kiekį, todėl siurblys į akumuliatorių tiekia tiksliai tiek degalų, kiek jų reikia sistemos reikalaujamam slėgiui sudaryti. Atsiradus gedimui, slėgio reguliavimo vožtuvas neleidžia labai padidėti slėgiui akumuliatoriuje. Reguliuojant kiekį siurbimo pusėje, gaunamas mažesnis suslėgtų degalų kiekis ir mažesnė siurblio galia. Tai sumažina degalų sąnaudas. Be to, atgal į baką grįžtančių degalų temperatūra yra mažesnė, negu reguliavimą atliekant aukšto slėgio pusėje. Dviejų reguliatorių sistemoje siurbimo pusėje slėgis reguliuojamas dozatoriumi, o aukšto slėgio pusėje – slėgio reguliavimo vožtuvu. Ši sistema sujungia abiejų reguliavimo metodų privalumus. „Common rail“ sistemoje svarbūs komponentai yra purkštuvai. Juose įstatytas greitaeigis vožtuvas (elektromagnetinis arba pjezoelektrinis), kuris atidaro arba uždaro purkštuvą. Tokiu būdu įpurškimo procesą galima valdyti atskirai kiekviename cilindre. Purkštuvai purškia degalus tiesiai į variklio degimo kameras. Degalai jiems tiekiami iš akumuliatoriaus trumpais didelio slėgio vamzdeliais. Automobilio ECU valdo į purkštuvą integruotą vožtuvą, kuris atidaro ir uždaro purkštuką. Įpurkštų degalų kiekis priklauso nuo purkštuvo atidarymo trukmės ir sistemos slėgio. Kai slėgis pastovus, jis būna proporcingas valdymo vožtuvo įjungimo trukmei, todėl nepriklauso nuo variklio ar siurblio sūkių dažnio. Greitas elektromagnetinio purkštuko valdymas leido dar labiau ištobulinti dyzelinio kuro dozavimo procesą. Visas įpurškimo taktas yra padalintas į kelias atskiras porcijas. Naudojant nedidelę degalų porciją prieš pagrindinį įpurškimą, žymiai sumažėjo triukšmas ir vibracijos, o įpurškimas degimo takto pabaigoje sumažino teršalų išmetimą.

bosch common rail sistemos dalys

AUDI "Common rail" sistemos veikimas: AUDI CR SISTEMA  

Denso "Common rail" sistemos veikimas: DENSO CR SISTEMA 

Bosch "Common rail" sistemos veikimas: BOSCH CR  SISTEMA

           kuro slėgio davikliai ( jutikliai )

Kaip veikia kuro dozavimo ir kuro slėgio reguliavimo vožtuvai, praktikoje dažnai abu vadinami kuro slėgio reguliatoriais, ir kodėl jie yra svarbūs elementai common rail kuro įpurškimo sistemoje? Taip pat svarbus ir kuro slėgio daviklis (jutiklis), kuris paprastai būna ant "rail'o', tačiau jis sugenda rečiau. Kuro slėgio reguliatorius - tai solenoidinis vožtuvas, kuris gali būti normaliai uždaras, arba normaliai atviras. Sugedus šiems solenoidiniams vožtuvams, yra neišlaikomas minimalus kuro slėgis reikalingas varikliui užkurti, dėl to variklis užsikuria labai sunkiai, arba iš vis neužsikuria. Minimalus slėgis reikalingas variklio užvedimui yra apie 180Bar, o naujuose automobiliuose jau apie 250Bar. Labai dažnai žemo slėgio priežastimi aukšto slėgio siurblyje yra kuro filtras. Kuro filtrą, kaip pigiausią iš įtariamų gedimo elementų, reikia keisti nedelsiant. Jei žinoma, kad kuras tikrai pasiekia aukšto slėgio siurblį, tikrinamas pats siurblys. Už slėgio reguliavimą atsako solenoidiniai vožtuvai, reguliuojantys slėgį arba srautą. Kartais slėgio reguliavimas susideda tik iš vieno punkto (tik vienu  slėgio ar srauto solenoidiniu vožtuvų), o naujesniuose automobiliuose  reguliavimas susideda iš dviejų punktų. Abu solenoidiniai vožtuvai gali būti patalpinti ant aukšto slėgio siurblio. Jeigu ant siurblio yra tik vienas solenoidinis vožtuvas, jis visada reguliuoja srautą. Tada solenoidinis kuro slėgio reguliavimo vožtuvas yra ant "rail'o". Vienas iš CR sistemos trūkumų – aukšti reikalavimai dyzeliniam kurui. Kad sistema negestų būtina naudoti aukštos kokybės dyzelinį kurą, reguliariai keisti kuro filtrą, naudoti kokybiškus filtrus. Kuro slėgio reguliatoriai yra nepigios detalės, firminių (o kinietiškų naudoti tikrai nepatariame ) vožtuvėlių kainos svyruoja nuo maždaug 60 iki 250 eurų. Kokios firmos reguliatorių ar kitą komponentą reikia įsigyti priklauso nuo to, kurios firmos common rail kuro įpurškimo sistema stovi automobilyje. Gali būti BOSCH, DENSO, DELPHI, SIEMENS VDO kuro įpurškimo sistemos. Kad kuro slėgio reguliatorius tikrai tiktų jūsų automobiliui, jei kuro siurblys Bosch gamybos,  geriausia yra pasižiūrėti Bosch kodą ant jūsų seno reguliatoriaus (žiūr. nuotraukas žemiau), o tada tiesiog įrašykite šį kodą mūsų svetainės dalių katalogo paieškos langelyje "Paieška pagal dalies kodą" ir spauskite "ieškoti". Neturint kodo, kuro slėgio reguliatoriaus galima ieškoti kataloge pagal savo automobilio markę, modelį, variklį skyriuje "Kuro mišinio formavimas", toliau "vožtuvas/vožtuvų blokas." Deja, kai kuriems automobilių modeliams, katalogai neteikia informacijos apie tai koks vožtuvėlis stovi, o būna tik informacija apie aukšto slėgio kuro siurblį. Jei kuro siurblys Denso gamybos, tai ant Denso kuro slėgio reguliatoriaus paprastai nebūna detalės kodo. Tokiu atveju, kad kuro slėgio reguliatorius tikrai tiktų jūsų automobiliui, geriausia yra pasižiūrėti Denso kuro siurblio kodą. Ant Denso kuro siurblio būna lentelė su siurblio kodais (žiūr. nuotrauką). 

                                                 SCV vožtuvas ant siurblio 

2. Kai kurie populiariausi kuro slėgio reguliatoriai ir informacija kokiems kuro siurbliams jie tinka:

Spauskite ant nuotraukos, jeigu norite užsisakyti.

1. BOSCH kuro slėgio reguliatorius 0281002493, senas Bosch kodas: 0281002872. OE kodai: 139925, 193338, 1561067G00, 1561067G00000; HOFFER 8029101, MEAT 9101. Naudojamas dyzeliniuose Citroen, Peugeot, Fiat, Lancia 2.0 HDI, 2.2 HDI, 2.0 JTD automobiliuose.

Reguliatorius tinka Bosch gamybos CR kuro siurbliams su kodais (ant savo kuro siurblio turite rasti lentelę su kodais) : 0 445 010 010, 0 445 010 021, 0 445 010 046, 0 445 010 132, 0 445 010 162, 0 445 010 163, 0 445 010 164, 0445010010, 0445010021, 0445010046, 0445010132,  0445010162, 0445010163, 0445010164, 0986437012.

kuro slėgio reguliatorius

2. BOSCH kuro slėgio reguliatorius 0928400487, 0 928 400 487. Tinka dyzeliniams  Renault, BMW, NISSAN, Opel, Volvo - 1.9 Di, 1.9 DTI, 1.9 dCi, 2.2 DTI, 2.2 dCi automobiliams. Seni šios detalės Bosch kodai: 0928400502, 0928400584, 0 928 400 502, 0 928 400 584, orig. kodai: 8200179757, 82 00 179 757, 45022039F, Meat 9107, Hoffer 8029107.

Šis kuro slėgio reguliatorius stovi ant Bosch gamybos aukšto slėgio kuro siurblių su kodais: 0445010031, 0445010033, 0445010075, 0986437302, 0986437301 (Pastaba: gali būti nurodyti ne visi siurblių kodai, kuriems tinka ši detalė). 

kuro slėgio reguliatorius 0 928 400 487

3. DENSO kuro slėgio reguliatorius DCRS301370, 294200-0300. Tinka dyzeliniams TOYOTA  2.0D-4D, 2.2D-4D, 2.2D-CAT, 2.2D  automobiliams ( variklio kodai: 2AD-FHV, 2AD-FTV, 1AD-FTV ). Detalės Denso kodai: 294200-0300 ( ant detalės tik 0300 ),  DCRS301370,  294009-1370, 294200-0093,  294200-2610, 2942000300, 2940091370, 2942000093, 2942002610. OE kodai: 04226-0L030, 04226-26020, 042260L030, 0422626020.

Kuro slėgio reguliatorius DCRS301370 (294200-0300) tinka HP-3 Denso kuro siurbliams su kodais:

Pastaba: * - bet koks skaičius.
 
1) 22100-0R010,  HU294000-031*
2) 22100-0R011,  HU294000-087*
3) 22100-0R020,  HU294000-030*
4) 22100-0R021,  HU294000-086*
5) 22100-30040,  294000-036*
6) 22100-0L020,  294000-035*
7) 22100-30050,  294000-038*

Kuro slėgio reguliatorius Denso DCRS301370 (294200-0300)

4. DENSO kuro slėgio reguliatorius DCRS300120, 294009-0120. Kuro slėgio reguliatorius, arba Common Rail sistemos slėgio kontrolės vožtuvas, dyzeliniams Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel  automobiliams. Denso kodai: DCRS300120, 294009-0120, 2940090120, 294200-0060,  2942000060, 294200-0660, 2942000660; Meat 9341, Hoffer 8029341.

OE kodai: 1460A049, 8-98043686-0, 8-98043686-1, 8-98043686-2, 8-98043686-3, 8-98043686-4, 8-98043686-5, 8-98043686-6, 8-98043686-7, 8-98043686-8, 8-98043686-9,  819185,  98043686,  A6860-AW420, A6860-AW42B, RFY2 13 SM0, 8980436860, 8980436861, 8980436862, 8980436863, 8980436864, 8980436865, 8980436866, 8980436867, 8980436868, 8980436869, 819185, 98043686, A6860AW420, A6860AW42B, RFY213SM0.

Šis kuro slėgio reguliatorius tinka Denso gamybos HP3 kuro siurbliams:

1) Opel, Isuzu, siurblio kodas: DCRP300070 ( kiti šio siurblio kodai: 294000-0070, 294000-007, 5819065, 97313862, 8-97313862-0, 8-97313862-1, 8-97313862-2, 8-97313862-3, 8-97313862-4, 8-97313862-5, 8-97313862-6, 8-97313862-7, 8-97313862-8, 8-97313862-9).

2) Mazda, siurblio kodas: DCRP300040 ( kiti šio siurblio kodai: 294000-0040, 294000-0047, RF5C13800, RF5C13800C).

3) Nissan, siurblio kodas: DCRP300470 ( kiti šio siurblio kodai: 294000-0120, 294000-0160, 294000-0470, 294000-0475, 16700-AW400, 16700-AW401, 16700-AW403, 16700-AW420, 16700-AW421, 
16700-ES600, 16700-ES601, 16700-ES602, 16700-ES603, 16700-ES604, 16700-ES605, 16700-ES606, 16700-ES607, 16700-ES608, 16700-ES609, 16700-ES60A, 16700-ES60B, 16700-ES60C, 
16700-ES60D, 16700-ES61B).

4) Mitsubishi Pajero IV 3.2 DI-D 147KW, siurblio kodas: DCRP301260 ( kiti šio siurblio kodai: 294000-1070, 294000-1260, 1460A040, 1460A059).

Slėgio kontrolės vožtuvas DCRS300120

5. Denso kuro slėgio reguliatorius DCRS301110.  Tinka Mazda ir Opel automobiliams. Denso kodai: DCRS301110, 2940090210, 2940091110, 2942000460, Meat  9416, Hoffer 8029416. OE kodai: 55582723, 8-98114309-0, 0819143, 819143, 0819173, 819173, 98114309, 98114311, RFY3 13 SM0, RFY3 13 SM0A,  8981143090, RFY313SM0, RFY313SM0A.

Šis kuro slėgio reguliatorius tinka Denso HP3 tipo kuro siurbliams su kodais:

1) Mazda: DCRP300420, 294000-0420, RF7J13800, RF7J13800A,  RF7J13800B,  RF7J13800C,  RF7J13800D.

2) Mazda: DCRP300620, 294000-0620, 294000-0621, R2AA13800, R2AA13800A, R2AA13800B, 
R2AA13800D.

3) Opel, Isuzu: DCRP301010, 294000-1010, 8-98092467-0, 8-98092467-1, 8-98092467-2, 
8-98092467-3, 8-98092467-4, 8-98092467-5, 8-98092467-6, 8-98092467-7, 8-98092467-8, 8-98092467-9, 819140, 98092467.

4) Opel, Isuzu: DCRP300500, 294000-0501, 294000-0502, 8-97376269-0, 8-97376269-1, 8-97376269-2, 8-97376269-3, 8-97376269-4, 8-97376269-5, 8-97376269-6, 8-97376269-7, 8-97376269-8, 8-97376269-9, 8-98103028-0, 8-98103028-1, 8-98103028-2, 8-98103028-3, 8-98103028-4, 8-98103028-5, 8-98103028-6, 8-98103028-7, 8-98103028-8, 8-98103028-9, 819171, 819241, 55581885, 97376269, 98103028. 

Kuro slėgio reguliatorius DCRS301110

6. Denso kuro slėgio reguliatoriai DCRS210120 (pastaba: dėžutėje yra komplektas - 2vnt žalias ir raudonas). Tinka dyzeliniams Toyota, Nissan, Opel, Renault, Saab automobiliams. Denso kodas: DCRS210120, Blue Print kodas: ADT36846C, OE kodai: 04221-27011, 0422127011; 7701210077, 8201327370. 

Denso reguliatorių komplektas DCRS210120 tinka Denso gamybos HP2 kuro siurbliams su kodais:

1) Toyota - DCRP200010, 097300-001*, 097300-0090, 22100-27010.

2) Toyota Land Cruiser - DCRP200040, 097300-004*, 22100-30010.

3) Nissan - DCRP200050, 097300-005*, 16700-8H80D.

4) Opel, Renault, Saab - DCRP200020, 097300-002*, 5819062, 97228919, 7701474039.

 *- bet koks skaičius nuo 0 iki 9

Blue Print firmos techninė informacija

   Kuro slėgio reguliatoriai DCRS210120

7. VDO (buvęs Siemens VDO ) kuro slėgio reguliatorius A2C59506225. Šis Common Rail sistemos slėgio kontrolės vožtuvas tinka  Ford, Citroen, Peugeot, Nissan, Renault, Mazda, Volvo, Land Rover, Jaguar - 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 2.0, 2.7 dyzeliniams automobiliams. Kiti šios detalės kodai: 9401933418 - FIAT, 193341, 0000193341 - CITROEN, PEUGEOT,  A2C59506225, X39-800-300-005Z, X39800300005Z  - senas VDO kodas, 9122 - Meat, 8029122 - Hoffer. Šis vožtuvas naudojamas šių variklių Siemens VDO kuro siurbliuose: DV10TD, DV4, DW10B, K9K EU4, Lynx, Lion V6Base.

Kuro slėgio reguliatorius A2C59506225 ( X39-800-300-005Z ) tinka šiems kuro siurbliams ( ant  siurblio paprastai būna lentelė su siurblio kodu ):

1.Siemens VDO kuro siurbliams su kodais: 5WS 40001 - 5WS40001 - 5WS40008 - 5WS 40018 - 5WS40018 - 5WS 40019 - 5WS40019 - 5WS40094 - 5WS40153 - 5WS40163 - 5WS40380 - 5WS40565 - 5WS40809 - A2C20000502 - A2C20000598 - A2C20000719Z - A2C20000727 - A2C20000754 - A2C20003032 - A2C20003791 - A2C27100268 - A2C53252602 - A2C53334602 - A2C59511314 - A2C59511600 - A2C59511605 - A2C59511609 - A2C59513595 - A2C89782400

2.Renault, Nissan kuro siurbliams su kodais:  167000061R - 1670000Q0N - 1670000Q1C - 1670000Q1F - 1670000Q1L - 1670000Q1M - 167000938R - 167001945R - 167007374R - 167008859R - 8200821184 - 8200704210 - 8200704200 - 8200702621 - 8200663258 - 8200430599

3.Peugeot, Citroen kuro siurbliams su kodais: 1920CG - 1920EP - 1920FQ - 1920FW - 1920KV - 1920N5 - 1920N6 - 1920QH - 1921N4 - 1921N5 - 1921N6 - 1921N8 - 9401933418 - 9636673880 - 9636818480 - 9641852080 - 9651590880 - 9652175380 - 9652175480 - 9653023580 - 9654081880 - 9654091880 - 9654615580 - 9658119580 - 9658176080 - 9658193780 - 9658193980 - 9658195080 - 9662021580 - 9681900980 - 9681945580 - 9683023580 - 9683528780 - 9683623780 - 9683624080 - 9683627780 - 9684704880 - 9685440880 - 9685704880 - 9685705080 - 9685707880 - 9688153080

4.Ford kuro siurbliams su kodais:  2S6Q9A543AA - 2S6Q9A543AB - 2S6Q9A543AC - 2S6Q9A543AD - 2S6Q9A543AE - 2S6Q9A543AF - 3M5Q9A543BD - 3M5Q9A543CB - 3M5Q9A543CC - 3M5Q9A543CD - 3MSQ9A543CB - RM3M5Q9A543CD - 4M5Q9B395AD - 4M5Q9B395AE - 4M5Q9B395AF - RM4M5Q9B395AD - RM4M5Q9B395AE - 1148093 - 1334769 - 1352784 - 1355053 - 1373546 - 1376439 - 1441326 - 1459401 - 1488987 - 1497896 - 1508245 - 1522409 - 1541974 - 1543842 - 1566656

5.Mazda kuro siurbliams su kodais: Y40113800A, Y40113800B,  Y40113800C

6.Volvo kuro siurbliams su kodais: 36000313, 36002487  

Kuro slėgio reguliatorius A2C59506225

Daugiau informacijos apie Siemens VDO kuro siurblius ir jų dalis rasite čia:

 Siemens VDO Common Rail sistemų kuro siurbliai

Susirasti jums reikalingą kuro slėgio reguliatorių ar kuro slėgio daviklį pagal jo kodą ar pagal savo automobilį ir jį įsigyti galite mūsų svetainės Automobilių dalių kataloge. Didelį kuro slėgio reguliatorių ir daviklių asortimentą taip pat rasite mūsų specializuotoje e-parduotuvėje   autodaviklis.lt.

Šio straipsnio autorius - įmonės savininkas Mindaugas Švedas.

Kopijuoti šiame straipsnyje pateikiamą informaciją, nuotraukas ir naudoti komerciniais tikslais be autoriaus sutikimo ir be nuorodos į www.perkudalis.lt - draudžiama pagal Lietuvos resp. autorių teisių apsaugos įstatymą.